AR4EFL

Per als professors, la pandèmia de COVID-19 s’ha convertit en un gran desafiament, per al qual no existeix un manual d’estratègies *preconfigurado que puga orientar les respostes adequades.

La crisi ha demostrat, entre altres coses, la complexitat de mantindre als joves alumnes de primària atents a les explicacions en línia dels professors, que és un dels principals problemes amb els quals s’han trobat els professors en les seues classes en línia improvisades, ja que mantindre l’atenció i la motivació pot ser fins i tot difícil. Més desafiador quan s’utilitzen noves metodologies per a l’aprenentatge mixt i a distància, com el dicta la ruptura de COVID19.

A més, quan es tracta de l’ensenyament d’una segona llengua, els obstacles poden ser encara majors, ja que l’adquisició de la llengua en tots els seus contextos, i especialment en l’adquisició d’una segona llengua, és un procés complex que només pot arribar a ser efectiu si es creen els mètodes apropiats per a la immersió total dels estudiants a l’entorn del llenguatge natural.

El procés d’aprenentatge que normalment trobem a l’aula, ja siga basat en mètodes tradicionals basats ​​en la traducció o en diàlegs i materials quotidians més interactius, encara no es pot comparar amb l’experiència real que els estudiants poden tindre hui dia amb l’ús de la tecnologia.

La realitat augmentada (*RA) es pot definir com “una vista directa o indirecta en temps real d’un entorn físic del món real que s’ha millorat / augmentat en agregar-li informació virtual generada per computadora” [*Carmigniani & *Furht, 2011.].

Diversos estudis han descobert el seu potencial en l’aprenentatge d’idiomes, així com en l’augment de la motivació entre els estudiants universitaris que aprenen anglés (Li i Chen, 2014; Dl., *Lou, Papa & *Chung, 2011).

A través de la seua capacitat per a usar actius digitals complementaris per a explorar i expandir escenes i llocs del món real, existeix una connexió òbvia entre la *RA i les teories actuals de l’adquisició d’un segon idioma que emfatitzen l’aprenentatge contextual i localitzat i les connexions significatives amb el món real.

A més, l’ús de la *RA a través de tecnologies mòbils facilita la interactivitat social, la qual cosa permet la interacció i l’aprenentatge col·laboratiu, els beneficis del qual per a l’adquisició d’un segon idioma han sigut reconeguts des de fa molt temps (*Chapelle, 2001).

No obstant això, a pesar que diversos estudis publicats en els últims quatre anys han demostrat que la *RA millora l’aprenentatge i les interaccions a l’aula, ajuda als estudiants a mantindre una actitud positiva cap a l’aprenentatge, millora la col·laboració i motiva als estudiants a millorar, fins ara el seu ús a les aules d’idiomes ha En educació primària, com la nostra observació es basa en l’anàlisi de necessitats que hem implementat, la majoria dels estudiants han d’aprendre anglés en la gran majoria dels Estats membres de la UE.

De fet, aprendre anglés és obligatori dins del pla d’estudis d’educació en diversos Estats membres, però també és un requisit per a trobar un treball, per la qual cosa alguns d’ells tenen quasi el 100% dels alumnes que aprenen aquest idioma ja en els mestres d’escoles d’educació primària, i nostra principal informants destacant l’existència d’aquesta necessitat en la nostra anàlisi de necessitats, proposem l’ús d’eines que ajuden a involucrar als estudiants, i que també s’ha demostrat que milloren l’aprenentatge i poden ser utilitzades de manera ubiqua a través de dispositius mòbils en entorns d’aprenentatge no formal, fora dels col·legie.

Així, amb aquest projecte pretenem capacitar als professors d’escola perquè utilitzen la *RA quan ensenyen anglés com a llengua estrangera a joves estudiants, que també són els beneficiaris finals del projecte.

Objectius

• Crear un entorn d’aprenentatge realista per als estudiants d’un segon idioma a fi de motivar-los a aprendre

• Dissenyar, provar i publicar un paquet educatiu innovador basat en tecnologia *AR per a mestres de primària que guiarà i donarà suport al seu anglés (o qualsevol altre ) com a ensenyament d’un segon idioma.

• Brindar capacitació de qualitat als mestres d’escola primària sobre com utilitzar el paquet educatiu innovador a l’aula tradicional o virtual / en línia.

*ResultadosIO1: Investigació documental: una revisió de la literatura que compara els enfocaments tradicionals i la realitat augmentada en l’adquisició d’idiomes.

IO2: Un mestre manual amb plans de lliçons per a l’aprenentatge d’idiomes a través d’ARIO3: aplicació de Realitat Augmentada, amb el qual pretenem generar una metodologia que faça dels estudiants una part activa de l’aprenentatge, i que a més permeta l’aprenentatge *colaborativo2 activitats formatives:

C1 per a formar als formadors d’FP (3 formadors de cada país) i C2 per a la formació de professors de primària (5 professors de cada país), el paquet educatiu de *RA per a *EFL desenvolupat durant el projecte.

L’objectiu d’aquestes activitats de formació és maximitzar l’impacte del projecte permetent-los utilitzar l’aplicació de manera eficaç i donar als participants la formació i les habilitats necessàries.


The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.