Si bé els joves se'ls anomena nadius digitals, el cert és que no tots han rebut una formació sobre seguretat a la xarxa, sobre la seva identitat digital, sobre control de permisos d'apps, ús d'antivirus, fake news, coneixement de programari malignes, protegir-se de conductes com el ciberassetjament, la suplantació d'identitat, etc. Seguim per a aquest cinquè any ampliant el programa amb l'objectiu de seguir preparant materials adaptats perquè els joves de la nostra província coneguin com noves tecnologies com la robòtica, la realitat virtual, la intel·ligència artificial generativa són especialment importants per completar la seva formació.


El projecte JOVESPOOC està sent un referent perquè els joves puguin realitzar tallers i aprendre sobre les noves tecnologies, proporcionant alternatives creatives que puguin fomentar l'emprenedoria, alhora que es tractaran aquells temes rellevants per al coneixement i la formació actualitzada. Continuem atenent les competències demandades amb l'objectiu d'identificar els reptes educatius per fer front a la importància que cada vegada l'educació no formal té per als joves.


El Programa JOVESPOOC té més raó de ser: oferir-vos la possibilitat d'adquirir coneixements mitjançant experiències que no s'ofereixen en la formació reglada. A més, és possible aprendre en línia en el format de curs SPOOC, que permet aprendre sobre els diversos apartats de forma autònoma, al seu ritme i d'acord amb l'interès i les inquietuds de cada jove.


Aquest projecte sorgeix precisament perquè hem identificat en el nostre àmbit d‟actuació joves que necessiten formar-se en aquelles habilitats i competències necessàries per ser ciutadans del segle XXI i que els plans d‟estudi encara no incorporen de manera efectiva: noves tecnologies com la fabricació additiva, la robòtica aplicada, la programació i l'ús de videojocs seriosos, l'ús adequat de les xarxes socials per part dels joves, amb seguretat i coneixement, són essencials per millorar les seves competències de cara al futur.


A més de continuar aplicant els desenvolupaments dels anys anteriors, s'han ampliat tres aspectes:

1. Aprenentatge en el disseny i simulació de circuits per a robòtica educativa utilitzant Tinkercad com a simulador de la placa base Arduino, com a maquinari obert que permet utilitzar-se amb sensors i components electrònics per al modelatge de diferents projectes robòtics.


2. Aplicacions de realitat virtual per al coneixement i aprenentatge en entorns immersius.


3. Introducció a les aplicacions de la intel·ligència artificial generativa que són interessants per als joves. També disposem d'una infografia molt interessant per a cadascuna de les tres noves temàtiques, amb l'objectiu de donar a conèixer aquests nous desenvolupaments i donar la informació resumida de la utilitat als joves. .


accés a la Plataforma eLearning